09/03

2009-03-09 - 17:55:57

Vikt måste ju vara en utav de jobbigaste sakerna som finns. Jag kan sitta en hel dag och ha ångest över vikten. 1000 tankar flyger runt i huvudet om hur och vad jag ska göra. Ska jag träna si, göra så, äta ditt och inte äta datt osv, ja ni vet.. Sen när man är sådär jobbig som jag är också, att man vill se snabba resultat på allt man gör, bidrar bara till ännu mer bitterhet. Men nu har jag bestämt mig starkt till att göra något åt mitt problem! Ska se till att ta morgonpromenader på 45 min- 1 timme, käka alla mål om dagen, även frukost vilket kommer bli mitt stora problem. Jag ska också cykla en del och självklart gymma i skolan. Något som är viktigt för mig är att fortfarande få ha mina mys och svull helger men de borde funka med dem också. Nu är det inte så att jag kommer bli super nyttig vid maten men jag ska se till att äta alla mål jag bör vilket bli 3 mål, frukost, lunch, middag, sen blir det att äta frukt där emellan. Att se till att få i mig rätt mängd mat kommer nog bli det jobbigaste. Promenaderna och träning har funkat tidigare så det blir inga problem. Nu hoppas jag bara på att det funkar och kommer hjälpa mig att känna mig självsäker och trygg i min kropp. Håll tummarna för mig, lär behöva det!

Hade gött

Denice inte leva för att äta utan äta för att leva



Postat av: Mika

Försök att inte titta så mycket på vågen och mer i spegeln istället. Vågen visar ju även musklernas vikt, och muskler väger mycket mer än fett!

:)

2009-03-09 @ 23:02:44
URL: http://redapples.blogg.se/
Postat av: denice

Jo det vet jag.Handlar nog inte så mycket om vad vågen visar utan mer vad jag ser i spegeln tyvärr.

2009-03-10 @ 07:30:16
URL: http://denices.blogg.se/
Postat av: Andrea

Viktproblem verkar bli allt vanligare i dagens samhälle... Jag känner igen mig i det du beskriver, och vi är säkerligen inte de enda som tänker oroande mycket på vikten.

Du är stark Denice, du kommer säkert klara av din nya livsstil (om jag får uttrycka det så) men tänk också på att du är jättefin som du är :) Klart det är bra att bli mer hälsosam men jag tycker inte att du ska haka upp dig på just vikten. För... du är ju damn it inte ens tjock vännen! Hang in there <3

2009-03-10 @ 20:36:43

• SKICKA EN KOMMENTAR

» Stötande eller elaka kommentarer raderas!
» Snälla inga spamm kommentarer dom raderas!
» Jag svarar på kommentarer i detta inlägg eller på din blogg om du äger någon!

ღ DENICE

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0