23/12 (5/01)

2010-01-05 - 22:42:49

Nu sitter jag vid rätt dator så här kommer lite bloggande ifrån värmland med bilder!


Vi kom fram igår klockan 3 lite drygt så det var bara att gå raka vägen in och sova. Idag vaknade jag utav att mormor stod på undervåningen och ropade efter hundarna. Trött efter igår var det bara att vakna till och gå upp, kanske skulle jag orka äta något till frukost för ovanlighetens skull. Frukost blev det även fast det dröjde mig en timme att äta en liten macka och dricka ett glas oboy men bättre det än inget. Sedan satte vi oss för att planera dagen och se vad som måste fixas såhär innan julafton. Besluten vi tog blev att städa, hugga julgran, julhandla mat, klä julgranen, slå in de sista paketen och sist göra julskinka. Allt det där som får en att känna riktig julkänsla!

Vid 12 tiden gick vi ut för att leta julgran på vår mark och efter vissa om och men hittade vi slutligen en som såg fin ut. När min bror började hugga ner den visade det sig att den kanske inte var så rolig trots allt. Toppen ramlade av och hela granen var jättetunn. Men det fick bli som det blev och nu står den ute och tinar av sig. Ikväll så blir det till att finpynta den och gotta sig i den goda granlukten.

Eftersom jag tog körkortet igår så har jag paxat platsen bakom ratten under de här dagarna, så jag fick köra till affären.  Är överlycklig över att lyckats på första försöket med både uppkörning och teorin!
Tillbaka till ämnet om vad som hänt idag så handlade vi och sedan begav vi oss till Peo för att hälsa på. Som vanligt när man ses efter ett år blir det att man pratar i x antal minuter och slutligen kommer fram till att ses på en fika dagen efter.
Väl hemma igen tog vi en fika med mormors goda fikabröd och kakor i hundra sorter. Sedan la jag mig i sängen och nu ligger jag här och skriver.

Nu kanske jag ska slå in lite klappar och skriva några rim. Tror jag lägger mig och skriver ett till inlägg ikväll. Slänger in några bilder ifrån idag i nästa inlägg. Hade så bra så länge

Denice dagen före jul



• SKICKA EN KOMMENTAR

» Stötande eller elaka kommentarer raderas!
» Snälla inga spamm kommentarer dom raderas!
» Jag svarar på kommentarer i detta inlägg eller på din blogg om du äger någon!

ღ DENICE

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0