14/06

2009-06-14 - 22:18:51
Jätteroligt med lite människor som vågar säga vad de tänker. Alla verkar hålla med om att det smartaste är att vänta tills det känns rätt och att man är säkra på varandra. Jag gillar alla svar och tänkte att eftersom ni varit så duktiga ska ni få en till att svara på. Vad anser du att en förlovning betyder? Att man ska gifta sig, eller kanske dela resten av livet med varandra, eller är det bara ett kärleksbevis? Vad anser ni?


Denice ännu mer nyfiken

Postat av: Anonym

vad förlovningen betyder tycker jag är helt upp till dem som förlovat sig, även om jag tycker att man ska vänta tills det känns rätt. Men vissa kanske förlovar sig för att de vill gifta sig och andra bara som kärleksförklaring, jag tycker att båda är helt rätt så länge de som förlovat sig själva vet :)

2009-06-15 @ 07:14:15
Postat av: Anonym

att man har hiskeligt överdrivna mognadsambitioner. gå på buggkurs istället

2009-06-15 @ 12:01:53
Postat av: Anonym

Att förlova sig när man är över 30 och varit ihop 7 år då är det ett tecken på att man vill gifta sig och vara tillsammans hela livet.

Är man tonåring och förlovar sig?, ja du förstår...

Är det en kärleksförklaring då?

Jag är inte den som är den och dömer ut folk men såna där "high school crush" brukar inte hålla i längden, men om man ser det som en kärleksförklaring så får man iaf ut något av det.

2009-06-15 @ 16:44:38
Postat av: Carro

Jag anser att det är ett kärleksbevis på att man förhoppningsvis ska gifta sig och spendera livet tillsammans. Sen tycker jag att man själv ska bestämma vad det betyder. =)

2009-06-25 @ 13:41:49
Postat av: Anonym

förlovning för mig skulle vara ett sätt att binda någon till sig när man är rädd att förlora denne. många tar till farbror ring när förhållanden krisar, det är helt fel. det ska inte vara nån fucking livlina!

2009-06-30 @ 23:45:51
Postat av: Coffe

Du menar alltså att alla som förlovar sig gör det för att deras förhållande inte går bra?

Vet inte vad du har för erfarenheter inom ämnet men vad jag känner till är de som förlovar sig väldigt kära och tycker väldigt mycket om varandra. Och som Carro sa, att man känner att man vill vara med den personen hela livet.

Du låter som en ensam och bitter människa.

Våga stå för dina åsikter och synpunkter genom att skriva namn.

2009-07-09 @ 20:04:33

• SKICKA EN KOMMENTAR

» Stötande eller elaka kommentarer raderas!
» Snälla inga spamm kommentarer dom raderas!
» Jag svarar på kommentarer i detta inlägg eller på din blogg om du äger någon!

ღ DENICE

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0