Tisdag 3/02-09

2009-02-09 - 22:27:31

Efter en lång och skön natt under hotellets duntäcke (helt underbart!) så vaknade vi vid 10 svenskt tid. Segade en del sen gick vi ner till hotellets frukostbuffé och det är ju så underbart. Jag som i vanliga fall inte äter någon frukost hade ju 100 saker att välja på. På toppen av det så har de chokladmjölk som smakar pucko! En överlycklig Denice? Svar ja!

Hur som helst så efter en härlig frukost gick vi upp för att byta om och sola. När vi kommer upp till hotellrummet så funkar inte vår nyckel så det är bara att gå till Receptionen igen. När vi är på väg upp till rummet så börjar de ju självklart att regna och blåsa som fan, så jag kände mig onödigt deprimerad. När tekniken väl kommer och ska hjälpa oss med låset så lugnar regnet ner sig och de spricker upp till sol. Med tanke på att de alltid när man är på semester finns en risk för att man äter mycket rör sig lite så bestämde sig jag och pappa för att gymma varje dag. Under tiden vädret inte riktigt tillät oss att sola så bestämde vi oss för att bestiga lite berg.


Fuerteventura är uppbyggt av vulkanutbrott i havet och består därför bara av en massa berg. Det är ett ganska speciellt klimat och jag tror djur och dylikt har svårt för att anpassa sig här. Sanden är nästan svart precis som alla berg och de växer nästan inget grönt alls. Ändå så säger man att det bor mellan 70.000 och 100.000 invånare på Fuerteventura och för att komma till det lite sjuka sägs det att det finns fler getter än människor på ön.


Detta kanske var en onödig instickare tycker ni men det är något som jag ser mycket av när jag är här. När vi var på vår bergsvandring stöter vi nämligen på 3 getter som går uppe i bergen. Dessa är ju inte tama utan vilda djur som går och käkar på de få buskar som växer på de svarta bergen. När vi bestigit en utav topparna återvänder vi ner för att lägga oss och slappa i solen. Tror vi låg och solade i ungefär 2 timmar och under dessa 2 timmar var de molnigt i 1 timme och 20 min. Men även fast en att det bara var 40 minuter sol han jag självklart bränna både fram- och baksida.


Vid kl 7 ( svensktid, kl 6 här) bestämde vi oss för att gå till gymmet. Vi cyklade i 20 minuter sen körde vi bröst och rygg 40 min. Jätteroligt att träna med pappa för han kan ju så jäkla mycket om det. Han berättade att när han tränade som mest körde han 10 pass i veckan., 3 morgonar och 7 kvällar. Haha även om åren kanske börjar dölja detta med en del fett så finns de fortfarande kvar. Shit biff far! ;)

Nej, när jag kommer tillbaka till skolan så ska jag lära dig ett och annat i gymmet Kätty.

Efter gymmet duschade jag och sen fixade vi internet. Satte mig och msnade med Katti och usch vad jag saknar henne. Men det var kul att prata av sig lite i alla fall. Sedan vart det middag på en Italiensk restaurang och då blir det självklart pizza för min del. Kände mig jättetråkig som inte tog något roligare än en Margarita men det är ett säkert kort.


Nu har det blivit en hel del babbel om Tisdagen så nu ska jag lägga mig och läsa lite engelska bok. Hade bra gott folk, saknar er.


Denice ser nu ut som ett rödljus



• SKICKA EN KOMMENTAR

» Stötande eller elaka kommentarer raderas!
» Snälla inga spamm kommentarer dom raderas!
» Jag svarar på kommentarer i detta inlägg eller på din blogg om du äger någon!

ღ DENICE

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0