Onsdag 4/02-09

2009-02-11 - 18:34:03

Ja må han leva, ja må han leva, ja må han leva ut i hundrade år! Så lät de för min pappsi när han vaknade idag. Gammal som han börjar bli fyller han idag 45 år. Efter att ha slappat och dragit oss lite så gick vi ner och åt frukost. Fanns så klart lite mycket gott idag så de var bara att trycka i sig. Vad vi hade sett på vädret så skulle onsdagen vara dagen med bäst väder och mycket sol så vi stack upp till rummet och bytte om för vår bergspromenad. Idag skulle vi gå lite längre så vi tog två toppar istället för gårdagens en topp, ni fattar inte hur jobbigt det är! På vägen ner var det blåsigt och jag kunde inte låta blir att tänka seriefigurer i huvudet. Som i vissa tv-spel när det blåser och om man hoppas så flyger man liksom med i vinden, så kändes det. Tyvärr var det inte lika roligt som i huvudet utan gjorde bara själva klättringen neråt väldigt mycket svårare. När vi nästan tagit oss ner hela vägen mötte vi även idag lite getter som knallade runt där på berget.


För att ännu en gång slinka iväg lite ifrån det jag faktiskt borde skriva om så kan jag berätta att de stackars getterna måste ha det väldigt jobbigt. De knallar alltså runt upp och ner på bergen hela dagen, de finns nästan inget grönt alls och ska de ha vatten får de gå ner till havet. Men inte nog med allt detta utan de har också jordens jävla bröst! Deras stackars juver hänger hela vägen ner i backen och där ska de hoppa runt med dessa på bergen. Jag vill inte ens tänka mig smärtan av att slå dessa bomber i en sten eller bergskant!

Så nu ska jag sluta prata om dem men sjukt är det.


Den lovade solen brände på rejält under dagen så det vara bara att ligga och sola och bada några timmar. Precis som igår så var vi bestämda på att gå på gymmet vid kl 7 (svensktid) så efter solen och badet tänkte vi gå iväg och käka lite gott. När vi kommer fram till restaurangen så var den så klart stängd, så istället vart det lite msn tid och pappa la sig och sov och läste lite. Kl 6 (tiden här) så var det gymmet som gällde och också idag var det först 20 minuter cykling sedan körde vi 40min mage och axlar. Lär känna träningsvärk imorgon..


Väl tillbaka på hotellrummet så knackar det på dörren och på andra sidan står det en liten Spanjor med en tårta. Han ger pappa tårtan och säger sedan happy birthday och går. Vi har fortfarande inte kommit på vem som gett tårtan men det var ju gulligt i alla fall. Efter en härlig dusch och lite tårta var vi reda för middag. Med tanke på att pappa fyller år får han bestämma vart vi ska äta och då vart det att testa buffén på hotellet. Som vanligt på bufféer så finns det en massa olika saker så både jag och pappa var nöjda. Som jag säkert nämnt tidigare så är stället vi bor på väldigt lugnt så några after beach finns inte. Men ikväll var det Name the song på en utav hotellets barer så vi gick dit ett tag. Lagen var helt värdelösa och efter ett tag började det ena laget fråga mig och pappa om svaren.  Det var en jättetrevlig kväll med mycket skratt och musik.


Nu vart det sådär jättemycket igen, grattis till er som tog er igenom allt. Hade gött


Denice glad att jag slipper juver


Postat av: Dennis

Låter som en skön semester :)

2009-02-12 @ 22:29:58
URL: http://doenie.blogg.se/

• SKICKA EN KOMMENTAR

» Stötande eller elaka kommentarer raderas!
» Snälla inga spamm kommentarer dom raderas!
» Jag svarar på kommentarer i detta inlägg eller på din blogg om du äger någon!

ღ DENICE

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0