Måndag 02-02-09

2009-02-04 - 00:06:58

Tidig morgon, eller ska jag kanske säga jätte sen kväll! Natten mellan söndag och måndag bestod av ca 2 timmars sömn för att sedan åka kl halv 4 till pappas jobb och vidare till Arlanda. Därifrån bar det sedan av till Fuerteventura.

Resan gick bra och jag kunde inte låta bli att halva flygresan tänka sällskapsresan, "Jag kan flyga, jag är inte rädd"! Även om jag inte kunde flyga så fixade vår kapten det utan problem. Planet lyft 07.09 och även detta utan problem. Strax efter att vi lyft säger kaptenen lite glatt att de där gick ju bra och nu kan ni se Göteborg och sen ser ni Danmark strax. Helt sjukt att efter 4 minuter i planet ser man Göteborg. Vi åkte över London och de var riktigt fint sådär ovanifrån. Med lite medvind och helt okej väder så gick flygresan på lite dryg 5 timmar och 40 minuter. Även om jag kanske inte är rätt person att prata mat så kan jag ju berätta att sist jag flög var maten på planet god, den här gången var de värre än skollunchen. Landningen gick också den bra som ni kanske förstår med tanke på att jag sitter här och skriver.

Sedan kom väll oturen fram och började spöka med oss. Först när vi ska hämta ut våra väskor visar det sig att pappa glömt sin plånbok på planet (smidigt eller hur) så han fick gå och lösa det. Undertiden stod jag och letade efter våra väskor, ni vet när väskorna kommer åkandes på bandet där och man tycker alla ser likadana ut. Hur som helt så löste sig pappas plånboksproblem och tillslut hittade vi också våra väskor.


Efter en resa på nästan 6 timmar utan mobil så vet de flesta som känner Denice hur hon blir. Mobilen gick fort igång och då kommer alla dessa trista sms som säger vällkommen till Spanien och blablabla..och hur mycket de kostar att smsa och ringa hem. Shit man blir deprimerad över kostnaderna, jag som vill smsa Kätty och Coffe. Jaja blir nått sms då och då med tanke på att jag inte kan hålla mig.


Sedan var det i alla fall dags för en bussresa på 45 minuter som tog oss till hotellet på Las Playitas. Las Playitas består inte av mer än 300 invånare som max och är en hur mysig stad som helst! Efter in checkning var det dags att kolla in hotellrummet som ligger kanon bra till! Med havsutsikt och det är större än de rum vi egentligen skulle få. Helt kanon!

Dagen gick och vädret var tyvärr inte det lika kanon, regnade lite smått till och från, sedan vart det molnig och blåste som fan. Vi promenerade runt lite och kollade området som tycks vara väldigt inriktat på sport och aktiva människor.


Tillbaka på rummet så la vi oss och slappade och kollade lite film, somnade ganska tidigt efter som att morgonen vart galet tidig. Sen var de bara sova ut hela natten!


Hade gött


Denice seg men njuter som fan!



• SKICKA EN KOMMENTAR

» Stötande eller elaka kommentarer raderas!
» Snälla inga spamm kommentarer dom raderas!
» Jag svarar på kommentarer i detta inlägg eller på din blogg om du äger någon!

ღ DENICE

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0