Utvecklingspsykologi!

2007-11-28 - 20:45:41
Dagarna rullar på och livet går vidare. Man får alltid för sig att man har så bråttom med allting, till allting och för att hinna göra allting... Men tro mig man hinner! Man hinner med saker man vill, men också med sådant man skulle vilja slippa!
Man ska leva livet med familjen så länge man kan, men då också på ett förnuftigt sätt. Föräldrarna ska våga släpp taget om sina ungar, man måste få vara tonåring när man ska och inte direkt bli vuxen. Det finns så mycket att upptäcka och så mycket nytt att pröva på! Men man ska även som ungdom förstå hur svårt det är för vissa föräldrar.. Allt det här har med utvecklingspsykologi att göra och det är en viktig del av vår utveckling!
Min morsa är stenhård mot mig, jag får inte vara ute hur sent som helst, inte gå vart jag vill vissa tider, jag får inte ens gå hem ifrån polare som bor 10 min ifrån mig efter 00 på helgerna.. Det är ingen frihet i mina ögon, men tro det eller ej så har jag vant mig. Mamma och jag har skaffat oss en ganska så stark tillit till varandra under åren, vilket gör att jag kanske inte får gå hem själv hur sent jag vill, men dom kommer gärna och hämtar mig hur sent som helst! Det handlar alltid om säkerhet det vet jag, men även om det är skit tråkigt och nästan pinsamt vissa stunder, så gillar jag det ändå.. Det känns bra att ha en mamma och pappa som alltid ställer upp på att hämta mig... Det känns bra att jag inte får vara borta hur sent som helst hela tiden för jag skulle aldrig orka, det skulle helt enkelt inte funka! Plus att med den oturen jag har med allt så skulle jag väll säkert både bli våldtagen, rånad och misshandlad! Men aldrig mördad för det vore för lindrigt att jag inte skulle behöva lida tillräckligt! ;)
Nej men jag tror verkligen man ska tänka på saker och ting innan man klagar på sina föräldrar! Jag tror också att man ska vara sjukt försiktig, med tanke på vart vårt Sverige är på väg att ta vägen så ska man nog gärna ta bilen istället för bussen! Nej nog om detta nu tror jag..

Det händer saker hela tiden och jag har inte riktigt tid att sitta här hela tiden som ni kanske märker! Men se till att kommentera oftare och mycket så lovar jag att skriva varje dag =D
Nej dags för mig att röra mig här ifrån.. Får se om jag går ut nått idag. Aja hade nice!

Denice ?the ring? thuring (Brors idé)

Postat av: Snedraf

Ja FY FAN!

2007-11-29 @ 16:57:53

• SKICKA EN KOMMENTAR

» Stötande eller elaka kommentarer raderas!
» Snälla inga spamm kommentarer dom raderas!
» Jag svarar på kommentarer i detta inlägg eller på din blogg om du äger någon!

ღ DENICE

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0