13/02 Melodifestivalen Live

2010-02-13 - 20:11:23

Då har alla framfört sina bidrag och det känns ganska klart enligt mig vilka som ska få gå vidare.


Manboy, Hippare hoppare, Sucker for love, We can work it out, sedan finns det en chans att alla som gillar dansband väljer Come and get me now, medans jag tycker att Underbart ska få den chansen.


Update 8

 Hanna lindblad - Manipulated

Om jag sa att den första låten hade mycket effekter på rösten så hade den här ännu mer. En låt som vill bli spelad på klubbar känner jag och lite Lady Gaga över det hela. Synd att inte få höra hennes röst mer med tanke på att hon faktiskt ska vara en riktigt bra musikartist.  Sen vet jag inte om jag vill kalla det för dans i bakgrunden heller utan är mest konstiga rörande med lite puls och omande. Detta pågår fram tills sista refrängen och sticket då de bestämmer sig för att dansa lite mer. Verserna har faktiskt samma melodi som Kiss-I was made for loving you och refrängen svänger. Enligt mig ingen finallåt.


Update 7

 Kalle Moraeus & Orsa spelmän - Underbart

Jag tycker låten är larvigt mysig och sitter bara och njuter. Älskar fiolen, pianot, flöjten, ja helt enkelt allt som spelas och sången är så mysig. Kanske inte är den bästa men jag kan inte sluta bli glad utav den! Sitter och ler med någon form utav gåshud på kroppen och fylls utav glädje. Efter sticket och in i refrängen tar han en ganska hög ton och där tycker jag att låten är självklar till final eller andra chansen. Sen är det ju jättegulligt att han har en dalahäst på sin gitarr! Jag älskar det och dom får alla tummar utav mig, jag må ha konstig smak men alla måste tycka att det är mysigt!


Update 6

 Andreas Johnson - We Can Work It Out

Som dom säger när det ska presenteras så är det bäst att hålla i mammorna. En riktig svärmorsdröm hos många kvinnor. Rösten är riktigt bra hela vägen och han kan ju sin grej efter x-antal gånger med i detta program. Härliga ljusshower bjuder dem på också och därför blir det inte allt för tråkigt att titta på. Sen diggar jag hans gröna skinjacka som han har på sig och hela looken är grymt snygg. Låten i sig går utantvekan att lyssna på och jag gillar det tyvärr. Brukar inte tycka att han och hans låtar är allt för roliga men den här gillar jag, bör gå till final eller andra chansen.


Update 5

 Pauline - Sucker for love

Väldigt mycket Duffy look-a-like både låt mässigt, sång och framträdandet. Känns som att dom vill ha någon form utav Amerikanskt 50tal. Hon sjunger ju hur bra som helst så är det live kan hon utan tvekan sjunga rent och bra. Gillar låten men tycker det är tråkigt att den är så lik Duffys låtar. Mercy och denna är så gott som likadana och hon klär sig så gott som likadant. Framträdandet är härligt att titta på och dom gjorde det så bra dom kunde genom att emot slutat utav låten göra allt svart/vitt.


Update 4

 Highlights & Mist - Come and get me now

Dansbandspop skulle väll jag vilja säga om denna låt. Ganska skönt sound ändå och jag tycker inte att den är sämst än så länge. Aftonbladet hade gett den en överstruken geting och jag tycker inte att den är fullt så dålig. Han skulle kanske kunna jobba lite mer på sången och dom kunde ju göra något. Det kanske känns lite för mycke Barbados över honom och bandet men varför inte lixom. Tror dock inte att dom har någon som helst chans i någon större tävling.


Update 3

 Anna Maria Espinosa - Innan alla ljusen brunnit ut

Någon form utav ballad som jag faktiskt inte alls gillar. Hon sjunger med otroligt vibrat som jag sitter och retar mig på hela tiden. Under ca 3 minuter så störs man utav geten som kommer fram på alla långa toner då vibratet tar över. *Gäsp* är min andra reaktion, men låten är säkert fin den. Kan dock inte se hur den här ska bli på engelska men varför inte. Kan tänka mig att hon är otroligt nervös för det ser så ut. Kan verkligen inte tippa detta som någon vinnare! Kan inte heller dra några direkta paralleler till någon artist eller låt. Jag tippar på en väldigt låg plats!


Update 2

 Andra generationen & Dogge doggelito - Hippare Hoppare

Självklart rappar Dogge på som vanligt och sedan fyller andra generationen i med någon form utav folksång. Känns som att vara i Balkan eller Grekland när dom startar refrängen. Dogge har en extrem energi och ler konstant. Gillar att dom dansar runt med sina små instrument och det går ju faktiskt att dansa och "shakea" till det här! Jag gillar det för det svänger skönt och skulle kunna gillas utomlands, frågan är hur den låter på något annat språk än svenska? Kanske reagerar man inte ens på att den är på något annat språk, är ju trots allt rapp! Vore kanske spännande att se hur den går på stora Eurovision när vi ändå alltid skickar skumma pop låtar.



Update 1


  Eric Saade-Manboy

Mollys pojkvän och hon kan ju inte ha valt vem som helst. Han är snygg och säkert en flickfavorit hemma i sofforna. Häftigt framträdande med riktigt duktigare dansare! Tyvärr har rösten så extremt mycket effekter att jag funderar på vad som gjorts uppe vid mixerbordet. Låten i sig är det absolut inga fel på utan går absolut att både dansa och digga till. Han är grym på scen och har så extremt mycket utstrålning! Frågan är om han sjunger live? Tveksamt säger både pappa som sitter bredvid och jag som tycker att micken är lite överallt! Avslutas med lite Michael och Brittney inspererat dansare som klättrar och regn!

Äntligen igång med lite snack och Christine och Måns sköter sig helt okej tycker jag. Just nu är det härliga imitationer pågång! Alla programledare under åren och hur skön är inte Christine!

(Klicka på bilderna för att se dem större)



Nu är det igång gott folk! Melodifestivalen delfinal 2 ifrån Sandviken!

Första gången ifrån Sandviken och nu blir det spännande att se vad som kommer hända ikväll!



• SKICKA EN KOMMENTAR

» Stötande eller elaka kommentarer raderas!
» Snälla inga spamm kommentarer dom raderas!
» Jag svarar på kommentarer i detta inlägg eller på din blogg om du äger någon!

ღ DENICE

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0