06/02 Meliodifestivalen

2010-02-06 - 20:23:23


Update 8

Keep On Walking med Salem Al Fakir
Skulle utan att tveka kunna sitta med den här låten i lurarna när jag är trött. Händer inte så jättemycket mer än att han sitter och spelar vid sin flygel. Någon form utav ballad inriktad på gammal rock. Hela tiden ett skönt gung och sväng men händer tyvärr väldigt lite.


Update 7


Frispråkarn - Singel. Vet inte riktigt vad jag ska säga om den här låten. Självklart bjuder han på en hiphop låt med mycket fart och text. Känns dock som att han bara vill göra reklam för att han är Singel och det är inte speciellt svårt att få fast refrängen på huvudet. Hundra procent power ifrån honom men frågan är hur publiken och folket tar emot det.


Update 6


Jessica Andersson-I did it for love
Hon gör mig ovanligt besviken då jag verkligen inte tycker att det är speciellt ren sång. Annars är det en fin ballad som träffar precis där den ska. Lite känsla utav Celine Dion men inte lika bra sång får jag säga, men också Memories ifrån Cats faller mig i huvudet under denna ballad.


Update 5


Musikalfreak som jag är så har jag verkligen varit nyfiken på vad det här skulle bli. Anders Ekborg som är en utav Sveriges största musikalartister med låten The Saviour. En intressant låt för som jag tippade så blev det självklart lite musikal över det hela. Verserna känns som någon form utav Queen och refrängerna gladare musikal. En skön blandning om man gillar sånt.
Update 4

 
Låten Road Salt med Pain Of Salvation. En stillsam ballad som chockar mig en del om man tänker på att dom faktiskt är ett metalband. En konstigt el-piano/ogrel som tar en igenom hela låten och man längtar efter att något ska hända men så blir det inte. Måste dock säga att rösten håller väldigt bra!


Update 3

Linda Pritchard - You're making me hot-hot-hot. I början tänker jag direkt på Step up då ena låten därifrån låter precis likadant. Sedan byter hon till lite mer latin stuk och uptempo med röst som påminner en del om Christina Aguilera. Känns som ett wannabe ifrån vinnarna som tex  Wild Dancing.


Update 2

Jenny Silver - A Place to stay en ganska seg låt som det inte händer speciellt mycket i. Känns ganska utdragen dock sjunger hon väldigt fint och känns tonsäker.


Update 1   

Ola med låten Unstoppable. Tycker han sjunger ovanligt rent och man hör tydligt hur mycket han jobbat med rösten sedan idol. En typisk klubblåt som troligen kommer att spelas en hel del under våren och sommaren!


Nu är det melodifestivalen och tänkte försöka skriva efter varje låt. Snabbt måste det gå!

Börjar med att säga att det är sjuktkul att dom öppnar med Holdning out for a Hero och faktiskt är riktigt bra!

Älskar Christines klänning som är hur snygg som helst!



• SKICKA EN KOMMENTAR

» Stötande eller elaka kommentarer raderas!
» Snälla inga spamm kommentarer dom raderas!
» Jag svarar på kommentarer i detta inlägg eller på din blogg om du äger någon!

ღ DENICE

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0